MENU
Aula_close Layer 1

Værdiregelsæt

Hadsten skole bygger på begreberne tolerance, respekt og demokrati, hvor skolen tilgodeser undervisningsbehov for alle børn under hensyntagen til den enkelte elevs evner og kulturbaggrund. 

 

Det vil for os sige, at:

Alle voksne på Hadsten Skole

  • Har en anerkendende tilgang til hinanden og hver enkelt elev

  • Har et medansvar for elevernes trivsel og læring

 

Samarbejdet med skolens forældre er præget af:

  • Et gensidigt tillidsforhold

  • En gensidig samarbejdsforpligtelse

  • En gensidig forpligtende dialog

 

Eleverne på Hadsten Skole

  • Går i skole for at lære mest muligt

  • Tager et medansvar for, at andre lærer mest muligt

  • Tager et medansvar for egen og andres trivsel ved at opføre sig venligt og hensynsfuldt

  • Behandler andre, som man gerne selv vil behandles

  • Behandler skolens materiel fornuftigt

 

Trivsels- og antimobbestrategi

Værdiregelsættet er med til at fremme en god trivsel for alle. Hvis elever alligevel ikke trives, eller de mobbes, er det vigtigt, at de voksne tager et medansvar for at øge trivslen og hjælper med at stoppe mobningen ved at gå i dialog med de involverede.