Lektiehjælp og faglig fordybelse

Tiden til lektiehjælp og faglig fordybelse er både placeret i de fag-faglige timer og i UUV-timer og kan være placeret både først, midt eller sidst på dagen.

Lektiehjælp

Hadsten Skole tilbyder lektiehjælp i hhv. indskolingen, mellemtrinnet og overbygningen/udskolingen.

Hadsten Skole tilstræber, at alle elever får relevant faglig hjælp til lektielæsningen.

Faglig fordybelse

Hadsten Skole vil inspirere eleverne.

Tilrettelæggelse af lektiehjælp og faglig fordybelse på Hadsten Skole er baseret på

• At kunne understøtte den enkelte elev

• At kunne udfordre den enkelte elev

Understøttelse af den enkelte elev:

Tager udgangspunkt i, at den enkelte elev støttes i lektielæsning.  Der skabes pædagogiske rammer, organiseret i afdelingerne. Eleverne guides til at anvende tiden hensigtsmæssigt.

Udfordring af den enkelte elev:

Tager udgangspunkt i at udfordre den enkelte elev. Der skabes pædagogiske rammer for faglig fordybelse organiseret i afdelingerne.

Der udarbejdes et katalog af muligheder for faglige udfordringer (se princip for samarbejde med andre under Den åbne Skole)

Skolens intention er at sikre bedst mulig læring for den enkelte elev.

Udarbejdet april 2014, revideret januar 2016